piątek, 11 kwietnia 2014

Gdzie na majówkę z Małym Dzieckiem?

W maju planujemy Naszą pierwszą podróż, oczywiście wcześniej trzeba zarezerwować jakiś fajny nocleg, na stronie http://rabatyrodzinne.pl/ można znaleźć fajne oferty. Co mnie  ucieszyło są hotele, pensjonaty, które mają specjalną ofertę dla rodzin z małymi dziećmi – można w niej znaleźć łóżeczko, wanienkę, krzesełko do karmienia, przewijak, nawet podgrzewacz do butelek i nawilżacz powietrza. Standardem jest kącik dla dzieci, animacje, atrakcje dla starszaków:)

Na początek musimy jasno określić kierunek naszej wyprawy… mówi się, że najważniejsza jest droga nie cel...
Moi znajomi z 10 miesięczną Córką byli w Chorwacji my postanowiliśmy zabrać Naszą Alicję nad polskie morze:) A może Wy macie jakiś fajny nocleg? Ja oczywiście sprawdzę wszystkie fajne miejsca i po powrocie napiszę co i jak, żebyście w ciemno z Dziećmi nie jeździli.

O czym muszę pamiętać w podróży:
Jeszcze nie wiem, czy Alicja dobrze znosi długie trasy, i czy śmiało możemy planować podróże. Na mniejszych dystansach usypia, nie lubi miejskich korków, lubi być w ruchu:)

Wiem, że musimy pamiętać o porach karmienia, musimy rozprostować malutkie kosteczki, trzeba pamiętać o przewijaniu i tu pytanie gdzie znajdzie się przyjemny przewijak. Postanowiłam, że będziemy dzielić dłuższą trasę na odcinki długości drzemki Mojego Szkrabka.

Żeby zadbać o bezpieczeństwo Mojego Dziecka, zadbałam o przegląd samochodu  wczoraj odebrałam auto od mechanika. I oczywiście nie można zapomnieć o foteliku samochodowym, o moim możesz poczytać tu http://polkamatkaa.blogspot.com/2014/01/pierwsza-podroz-do-domu.html

Jeszcze nie wiem jak rozwiążę sprawę niewielkiego bagażnika – a trzeba zabrać z Moją Alą pół domu - wanienka, pewnie krzesełko do karmienia, łóżeczko turystyczne, wózek chyba że wybierzemy opcję z chustonoszeniem – z tego co się dowiedziałam, są podróżne odpowiedniki, ale to dodatkowe koszty:), chyba najlepszą opcją jest nocleg, który zagwarantuje nam to wszystko już w pakiecie. Co do torbiszczy, wiem, że lepiej sprawdzą się miękkie, niewielkie torby a nie sztywne walizy.

Karmię piersią to może to podróżowanie będzie trochę łatwiejsze, ale na wszelki wypadek mam podróżny podgrzewacz samochodowy, który mogę podłączyć do zapalniczki w samochodzie:)  Ala może już wtedy będzie jadała ze słoiczka…

Na co zwrócić uwagę, wybierając kwaterę w Polsce?

Na wyjeździe z małym dzieckiem ważny jest standard, nie wystarczy namiot i konserwa. Coraz więcej pensjonatów ma krzesełka do karmienia i łóżeczka dziecięce, a nawet wanienki. Bardzo przydaje się czajnik elektryczny, a także dostęp do kuchni. Miejsce musi być czyste i bezpieczne - zabezpieczone gniazdka, wejście na schody itp Warto też zapytać o atrakcje dla dzieci, miejsce zabaw które przyda się w czasie gorszej pogody. Dobrze jak gospodarz pensjonatu, czy recepcja mają kontakty do pediatry, apteki itp

Jeśli wybieracie się nad morze, tak jak my, sprawdźcie, jak daleko jest plaża i czy da się dojść tam z wózkiem.

Wypoczynek z dziećmi

1. Dopóki na piersi, to jest mały pikuś :) Tak naprawdę wszystko można zrobić "na polowo" tym bardziej z piersiami przy sobie :)

2. My na pierwszy wyjazd zabraliśmy Ola jak miał 13 tygodni. 5 godzin jazdy zniósł bez zarzutu. Tutaj masz mapę z przewijakami http://www.gdzieprzewijac.pl/mapa
    I najlepiej zadzwoń do pensjonatu/hotelu, do którego się wybieracie i zapytaj o łóżeczko etc. Do tej pory byliśmy w dwóch miejscach i w obu mieliśmy zagwarantowane łóżeczko, wanienkę, przewijak i krzesełko. A czajnik to standard w wyposażeniu pokoju. Co prawda mieliśmy wanienkę, ale Młody ma frajdę z kąpieli w dużej wannie. Jeśli macie mały bagażnik to sprawdź czy w okolicy miejsca, do którego jedziecie nie ma wypożyczalni joggerów/przyczepek/wózków, żeby niepotrzebnie nie tachać tylu rzeczy. My staramy się zawsze ograniczyć do minimum nasze bagaże a i tak na kilka dni wychodzi jedna torba naszych rzeczy i trzy torby Olka.

3. my w ubiegłym roku nie wybraliśmy się nigdzie na wakacje jedynie do dziadków. Stwierdziliśmy, że córcia jest za mała (miała 6 miesięcy) a teraz będzie rok starsza i jesteśmy przerażeni jak damy radę wyjechać...dzięki za stronkę z rabatami chętnie skorzystamy :)

Drogi Czytelniku, lubię z Tobą rozmawiać...