czwartek, 31 lipca 2014

Jak przygotować się do karmienia piersią?

Prawie każda z nas może karmić piersią. Wszystko zaczyna się w głowie, potrzebujemy wiary we własne siły, cierpliwości, wsparcia ze strony rodziny, personelu medycznego. Jak przygotować się do karmienia?

Przed urodzeniem dziecka:

- warto poczytać na ten temat, chociażby po to by znać etapy laktacji, problemy które mogą nas spotkać, o których napisze jutro.

- uczęszczaj na zajęcia do szkoły rodzenia, gdzie położne opowiedzą o karmieniu i pokażą  wygodne pozycje do karmienia piersią. Sukces karmienia piersią zależy od nauki prawidłowego przystawiania do piersi. Musi Wam być wygodnie a maluszek musi prawidłowo chwycić pierś. Wybierz najwygodniejszą pozycję: klasyczną, krzyżową, spod pachy, leżąca na boku, leżąca na plecach.

- pogadaj ze znajomymi Mamami, ale pamiętaj że każda z nas jest inna:)

- możesz skontaktować się ze specjalistą - poradnią laktacyjną, położną, dietetykiem, który pomoże opracować dietę dla mamy karmiącej.

- kup niezbędne gadżety - wkładki laktacyjne,   biustonosz do karmienia najlepiej bawełniany, bez fiszbin, poduszkę do karmienia (ja nie miałam), laktator ( z tym zakupem poczekaj, może Tobie nie będzie potrzebny), notatnik, w którym zapiszesz kiedy i jak długo karmisz.

- pozytywne nastawienie, to od niego wiele zależy, wszelkie wątpliwości staraj się rozwiązać ze specjalistą - najlepiej w poradni laktacyjnej.

- wsparcie bliskich, bardzo ważne.

- wybierz szpital, w którym personel pomoże Ci w trudnych, ale ważnych początkach.

- pamiętaj karm dziecko tak często jak chce tzw. Karmienie na żądanie, nie rzadziej niż co trzy godziny. Każde dziecko jest inne, jedno chce jeść co dwie godziny, inne domaga się nieustannie piersi. Długie czy krótkie karmienia nie oznaczają, że maluch się nie najada, ja karmiłam 5 min a Ala dobrze przybierała na wadze.

- przed karmieniem staraj się zrelaksować, myśl pozytywnie, odpoczywaj, pij ok. 2 litry wody niegazowanej.

3 komentarze:

  1. I koniecznie zażywaj kwasy omega. Ja biorę pregnofer dha z Oleofarm. bo zależy mi na prawidłowym rozwoju mózgu i wzroku małej

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie da się przygotować... Czytałam, pytałam, a i tak na końcu się nie udało. Próby przystawiania kosztowały mnie więcej stresu niż poród ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście stres i zmęczenie sprawia, że jest ciężko... Wszystko zależy od okoliczności porodu, naszej kondycji. Ja karmię mimo, że po cc, karmię już 10 miesięcy, mi się udał, ale było ciężko... Warto walczyć... Warto próbować... Wart nie poddawać się, to chcę powiedzieć Mamom, które zaczynają, ale jasne nic na siłę... macierzyństwo to nie bajka:)

      Usuń

Drogi Czytelniku, lubię z Tobą rozmawiać...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...