wtorek, 25 czerwca 2013

Na talerzu, czyli czego w ciąży jeść nie wolno

Właśnie skończyłam 19-ty tydzień ciąży. Cztery i pół miesiąca przede mną. Przytyłam 5 kg. W  panice przeglądam Internet w poszukiwaniu kalkulatora przyrostu wagi w czasie ciąży.

http://www.prozdrowie.pl/Aplikacje/Kalendarz-wagi-w-ciazy

http://dzieci.pl/kalkulator-wagi-w-ciazy.html

Okazuje się, że moich kilogramów nie jest za dużo i nie jest za mało. Nie stosuje diety dla kobiet w ciąży, staram się jeść wszystko, jem mało i często. Oczywiście nie zapominam, że teraz powinnam uważać na wszystko co robię i co jem…
A Wy Drogie Mamy wiecie co dokładnie robić, żeby nie zaszkodzić Okruszkowi, a z drugiej strony nie zwariować? Wczoraj koleżanka poczęstowała mnie jagodami goji, szybko sprawdziłam w Internecie – w ciąży jagód goji jeść nie można.

Poniżej lista produktów zakazanych w ciąży (które ja znalazłam, jeśli czegoś brakuje dajcie znać):


alkohol
kawa, mocna herbata, cola, napoje energetyczne
sushi
surowe mięso - np.: tatar
jagody goji
sery pleśniowe
lukrecja
surowe jaja
żywność zawierająca konserwanty, sztuczne barwniki i aromaty.


P.S. Czy powinnam stosować dietę dla kobiet w ciąży? Czy Wy stosujecie specjalną dietę?

Nie mam ochoty na mięso, ale przecież nie będę w siebie wpychać na siłę. Najchętniej jadłabym tylko kefir, truskawki i zupy – tak moje Dzieciątko jest Zupojadkiem. Czy dieta bez mięsa w ciąży jest zdrowa?







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, lubię z Tobą rozmawiać...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...