wtorek, 11 czerwca 2013

Z cyklu u lekarza - okulista

Ciąża i poród mogą być dużym wyzwaniem dla oczu, szczególnie, gdy masz wadę wzroku. Ja niestety jestem krótkowidzem. Oczywiście każda ciężarna, która ma wadę wzroku, powinna skorzystać z porad okulisty i kontrolować wzrok w ciąży.


A kiedy poród naturalny jest niewskazany?





Gdy istnieje podejrzenie, że wysiłek z nim związany może zaszkodzić oczom. Rozdarcie, odwarstwienie siatkówki, pogorszenie a nawet utrata wzroku. Tak dzieje się, gdy siatkówka jest bardzo cienka albo w złym stanie. Mówi się, że im większa krótkowzroczność, tym większe ryzyko przy porodzie – to już mnie przeraża. U krótkowidza często siatkówka jest cieńsza i delikatniejsza. Doczytałam, że nie chodzi o dioptrie, tylko o stan dna oka. Może go ocenić okulista w czasie zwykłego badania ciężarnej. Jestem ciekawa co Wam powiedział okulista?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, lubię z Tobą rozmawiać...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...