niedziela, 2 lutego 2014

Szczepienia - dokonajmy świadomej decyzji!

Zapewne pamiętacie! W styczniu media bombardowały nas informacją o śmierci 6 miesięcznej Basi. Ja jestem tymi informacjami przerażona... bo przed nami pierwsze szczepienia:(
Przytoczę kilka linków:

6-miesięczna Basia z Kutna zmarła przez SZCZEPIONKĘ czy niekompetencję lekarzy?

Półroczną Basię zabiła szczepionka?!

http://www.fakt.pl/dziecko-zmarlo-w-kutnie-wczesniej-bylo-szczepione,artykuly,438936,1.html

Śmierć 6-miesięcznej Basi. Sekcja zwłok nie dała odpowiedzi na pytania 



Dwa dni przed śmiercią, Basia została zaszczepiona mimo, że była chora. Prawdopodobnie są wytyczne by bagatelizować lekkie przeziębienia, zresztą na stronie www.stopNOP.pl mamy uloki informacyjne szczepionek i na wielu znalazłam, że przeziębienie nie jest przeciwskazaniem. Problem jest taki, że jak wiecie Kochane Mamy, infekcja u niemowlaka przebiega w zastraszającym tempie. Mały katar i kaszelek w ciągu kilku godzin może przerodzić się w coś większego. Alicja już 21 stycznia była zapisana na pierwszą serię szczepień. Ja oczywiście obawiałam się, Alicja miała sapkę, żeby tego było mało wszyscy w domu byli chorzy (no sorry, taki mamy klimat!) – chory tata, chora babka, chora matka - ja byłam najbardziej zakatarzoną matką karmiącą na globie! Szczepienie zostało odłożone, od razu nasza Pani Pediatra powiedziała, ze nie szczepimy, ale jakby upierała się to na 100 procent posłuchałabym Waszych rad i kategorycznie zabroniłabym szczepienia... czyli Kochane Mamy można poczekać ze szczepieniem.
A teraz odwlekam ten dzień chyba ze strachu... 

Przed nami dopiero pierwsze szczepienia i tak jak wspominałam zastanawiam się co wybrać. Szczepić, nie szczepić, refundowane, płatne. A doniesienia medialne nie pomagają:( mimo że lekarze uspokajają, że szczepionki dają więcej dobrego, niż złego.
Jestem po rozmowie z pediatrą, opiniach zasięgniętych od znajomych, pytałam też Was Drogie Mamy, wiem że ostateczna decyzja należy do nas... i nie jest lekko.


 Kalendarz szczepień:
Wiek dziecka To jest obowiązkowe
Pierwsze 24 godziny po urodzeniu - wirusowe zapalenie wątroby typu B (WZW typu B)
- gruźlica
2. miesiąc życia
(6 tygodni po pierwszym szczepieniu)
- WZW tybu B (druga dawka)
- DTP - błonica, tężec, krztusiec (pierwsza dawka)
- Hib - haemophilus influensae typu B (pierwsza dawka)
Przełom 3. i 4. miesiąca
(6 tygodni po poprzednim szczepieniu)
- DTP - błonica, tężec, krztusiec (druga dawka)
- IPV - poliomyelitis (pierwsza dawka)
- Hib - haemophilus influensae typu B (druga dawka)
5-6 miesiąc życia
(6 tygodni po ostatnim szczepieniu)
- DTP - błonica, tężec, krztusiec (trzecia dawka)
- IPV - poliomyelitis (druga dawka)
- Hib - haemophilus influensae typu B (trzecia dawka)
7. miesiąc życia - WZW typu B (trzecia dawka)
13-14. miesiąc - MMR - odra, świnka, różyczka
16-18. miesiąc - DTP - błonica, tężec, krztusiec (czwarta dawka)
- IPV - poliomyelitis (trzecia dawka)
- Hib - haemophilus influensae typu B (czwarta dawka)
6. rok życia - DTaP - błonica, tężec, krztusiec (dawka przypominająca)
- OPV - poliomyelitis (dawka przypominająca)
10. rok życia - MMR - odra, świnka, różyczka
14. rok życia - Td - błonica, tężec - dawka przypominająca
19. rok życia lub ostatni rok nauki w szkole - Td - błonica, tężec - dawka przypominająca (nie wcześniej niż po upływie 3 lat od poprzedniej

4 komentarze:

  1. My zdecydowaliśmy się na 5w1 Pentaxim, do tego Engerix WZW B (zamiast koreańskiej szczepionki z przydziału). Będziemy potem szczepić na Pneumokoki, ale to przed wejściem w "świat dzieci", od których jest prawdopodobieństwo zarażenia. Zrezygnowaliśmy ze szczepieni przeciw rotawirusom, dlaczego? - Rotawirusy nie są bezpośrednio zagrożeniem życia, jedynie powikłania po chorobie mogą spowodować konieczność odbycia wizyty w szpitalu (odwodnienie). Ot. taka nasza decyzja, co do pozostałych szczepień zalecanych, jeszcze te decyzje odkładamy. Zastanawiam się grubo nad ospą wietrzną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szczepiłam tradycyjną metodą. Ale każdy ma swój wybór. Warto zaopatrzyć się w czopki "Viburol" i Altacet po szczepieniu. Mój mały po szczepieniu była bardzo niespokojny i po czopeczku od razu zasnął:)

    OdpowiedzUsuń
  3. My będziemy szczepić. Dlaczego? Szczepionki chronią przed poważnymi chorobami - fakt. Szczepionki powodują autyzm - domysły. Wybieram fakty zamiast domysłów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, ale szczepienia zawsze wywołują u mnie panikę.

      Usuń

Drogi Czytelniku, lubię z Tobą rozmawiać...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...