środa, 18 grudnia 2013

Pierwsza kąpiel

Pierwsza kąpiel Alicji odbyła się 29 listopada 2013, nie było to wydarzenie stresujące bo moja dzielna Córka uwielbia wodę. W szpitalu, w którym urodziła się Alicja nie kąpie się dzieci, ale moja Córka miała rumień noworodkowy i położna umył ją w nadmanganianie potasu. Nie muszę opisywać jak straszne było to wydarzenie dla mojej Córki, na szczęście Moja Córka jest odważna i dzielna:) i nie zraziła się do wody i kąpieli:)
Moja Mama kąpała nas codziennie ja kąpię co dwa dni, bo położne na zajęciach ze szkoły rodzenia zaproponowały taki sposób. Teraz zastanawiam się czy nie lepiej kąpać codziennie i zrobić z kąpieli swoisty rytuał niemowlaka - wyciszyć, zrelaksować, przygotować do snu. Po kąpieli przyjdzie czas na karmienie i wieczorne wyciszenie, wyczytałam że dzieci uwielbiają uporządkowany świat:)

Już wiem, że najlepiej kąpać Malca niedługo przed snem, nie powinien być ani za bardzo zmęczony, ani za bardzo głodny. Głodomor płacze w kąpieli, później ze wzmożoną siłą połyka posiłek, co kończy się - pawiem. Nie muszę mówić, że po karmieniu też nie zalecam :) kąpieli:)



Źródło: http://pielegnacjadziecka.pl/dziecko/pielegnacja/kapiel-noworodka-cz-2

Wstępne czynności pielęgnacyjne, MUSZĘ PAMIĘTAĆ:



Płatkiem kosmetycznym i przegotowaną wodą przecierać delikatnie:
- oczy - od zewnętrznego kącika oka w stronę nosa (przy nosie są kanały łzowe, w których gromadzi się wydzielina)
- czoło, policzki, nosek, okolice ust
- uszy zewnętrzną część małżowiny i skórę za uchem gdzie mogą gromadzić się resztki z ulanego pokarmu.

Mycie w wanience muszę zaczynać od najmniej zabrudzonych: rączki od pach w kierunku dłoni, stopy w stronę pachwin, brzuszek, plecy i na koniec strefa "zero" pupa. Po kąpieli wyczesać włoski:)





 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku, lubię z Tobą rozmawiać...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...